Learningapps для учнів
Інтерактивні вправи у Learningapps для 5-11 класів
5 клас
- вправа "Встанови відповідність. "Казки народів світу"
- вправа "Вікторина "Фарбований шакал"
- вправа "Сюжет казки "Фарбований шакал"
- вправа "Індійський колорит у казці "Фарбований шакал"
- вправа "Віднови послідовність "Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик"
- вправа "Віднови послідовність "Момотаро, або Хлопчик-Персик"
- вправа "Вікторина "Пензлик Маляна"
- вправа "Перший мільйон" до казки "Пані Метелиця";
- вправа "Пазли" до казки "Пані Метелиця"
- вправа "Послідовність подій у казці "Бременскі музиканти"
- вправа "Казкова плутанина від Шарля Перро"
- вправа "Кросворд. "Синдбад-мореплавець"
- вправа "Перший мільйон "Синдбад-мореплавець. Перша подорож"
- вправа "Перший мільйон. Повторюємо тему "Казки"
- вправа "Біографія Сетона-Томпсона"
- вправа "Перший мільйон. "Лобо"
- вправа "Послідовність подій в оповіданні "Снап"
- вправа "Біографія Марка Твена"
- вправа "Перший мільйон. "Том Сойєр"
- вправа "Кросворд "Том Сойєр"
- вправа "Сюжет твору "Пригоди Тома Сойєра"
- вправа "Ланцюжок подій в повісті "Пригоди Тома Сойєра"
- вправа "Вибери правильну відповідь. "Полліанна"
- вправа "Друзі Поліанни"
- вправа "Переглянь відео і виграй скачки. Роман "Полліанна"
- вправа "Кросворд."Полліанна"
- вправа "Знайди пару. Роман "Полліанна"
- вправа "Таблиця відповідностей" за казкою "Аліса в Країні Див"
- вправа "Сюжетна реконструкція казки про Алісу"
- вправа "Перший мільйон. "Аліса в Країні Чудес"
- вправа "Перший мільйон 2. "Аліса в Країні Див"
- вправа "Особливості художньої мови Л. Керролла"
- вправа "Вікторина. "Аліса в Країні Чудес"
- вправа "Перший мільйон. М.Цвєтаєва. Л. Керролл"
- вправа "Чарлі і шоколадна фабрика. Тести"
- вправа "Біографія Туве Янсон"
- вправа "Вікторина. "Туве Янсон"
- вправа "Встанови відповідність. Казка - ілюстрація до неї"
- вправа "Знайди пару. За вивченими творами"
- вправа "Скачки. Повторення вивченого"
- вправа "Знайди пару. Автор- герой твору"
- вправа "Пазли за вивченими творами"
6 клас
- вправа "Пазли "Міфологія"
- вправа "Вільна текстова відповідь "Грецька міфологія і живопис"
- вправа "Пазли "Давньогрецька міфологія"
- вправа "Встанови відповідність. "Грецька міфологія"
- вправа "Кросворд. Міфологія"
- вправа "Встанови відповідність. "Грецькі та римські боги"
- вправа "Встанови відповідність. "Подвиги Геракла"
- вправа "Міф і література"
- вправа "Байка як жанр літератури"
- вправа "Басни Крилова"
- вправа "Заповни пропуски. Байка як жанр літератури"
- вправа "Знайди парну картку. "П'ятнадцятирічний капітан"
- вправа "Послідвність подій. "П'ятнадцятирічний капітан"
- вправа "Розподіли у групи. "Герої пригодницьких творів"
- вправа "Віднови послідовність. Роман "Острів скарбів"
- вправа "Вікторина. "Острів скарбів"
- вправа "Встанови відповідність. Життя Чарльза Діккенса"
- вправа "Встанови послідовність подій. Ч.Діккенс. "Різдвяна пісня в прозі"
- вправа "Вікторина за творчістю Ч.Діккенса
- вправа "Розстав цитати в хронологічній послідовності" (до "Різдвяна пісня")
- вправа "Кросворд. "Ч.Діккенс"
- вправа "Переглянь відео і дай відповідь на питання. М.Гоголь
- вправа "Кросворд. "Ніч перел Різдвом"
- вправа "Перший мільйон. Життя і творчість Гоголя"
- вправа "Кросворд за оповіданням "Хамелеон"
- вправа "Композиція оповідання "Жага до життя"
- вправа "Вікторина "Хатинка дядька Тома"
- вправа "З'ясуй, до якого твору належить ілюстрація
- вправа "Знайди пару. "Автор - назва твору"
- вправа "Видатні письменники"
- вправа "Перший мільйон. В.Короленко в Україні"
- вправа "Послідовність подій в повісті "Сліпий музикант"
- вправа "Втанови відповідність "Оскар і Рожева Пані"
- вправа "Кросворд. Повтореня вивченого у 6 класі"
- вправа "Повторення"
- колекція вправ на повторення
7 клас
- вправа "Билини про Іллю Муромця"
- вправа "Скачки "Стівенсон. Балада"
- вправа "Гра "Перший мільйон". Балада "Вересовий трунок"
- вправа "Парочки. Балада "Світязь"
- вправа "Тестові завдання "Вальтер Скотт. "Айвенго"
- вправа "Кросворд (легкий). Вальтер Скотт"
- вправа "Кросворд (складніший). Вальтер Скотт"
- вправа "Послідовність подій в "Альпійській баладі"
- вправа "Послідовність подій в оповіданні "Останній дюйм"
- вправа "Перший мільйон" до оповідання "Останній дюйм"
- вправа "Кросворд. О.Генрі"
- вправа "Кросворд 2. О.Генрі"
- вправа "Послідовність подій "Останній листок"
- вправа "Пазл. "Останній листок"
- вправа "Олександр Грінн. Біоррафія"
- вправа "Кому належать слова?" "Пурпурові втрила"
- вправа "Вільна текстова відповідь. Шолом Алейхем. "Пісня над піснями"
- вправа "Так чи ні? Е.А.По"
- вправа "Кросворд. Е.А.По"
- вправа "Вибери правильну відповідь "Е.А.По. "Золотий жук"
- вправа "Віднови ланцюжок тіркувань Леграна"
- вправа "Кросворд.Конан Дойль"
- вправа "Вікторина" за творами Конана Дойля
- вправа "Послідовність подій. "Пістрява стрічка"
- вправа "Тестові завдання "Спілка рудих"
- вправа "К.Дойль. "Дай відповідь на запитання"
- вправа "Кому належать слова.Оповідання про Шерлока Холмса"
- вправа "Хто власник речей. За оповіданням "Пістрява стрічка"
- вправа "Скачки. "Собака Баскерівлів"
- вправа "Пазли "З якого твору предмети?" (детектив)
- вправа "Перший мільйон" за темою "Детектив"
- вправа "Дари волхвів". Послідовність подій"
- вправа "Кросворд до теми "Творчість О.Генрі"
- вправа "Віднови послідовність подій в новелі "Останній листок"
- вправа "Вибери правильну відповідь "Останній листок"
- вправа "Композиція твору Г.Весла "Чарівна крамниця"
- вправа "Тест "Павутинка"
- вправа "Біографія А.Рюноске." *
- вправа "Аналіз новели Рюноске Акутагава"
- вправа "Послідовність подій у новелі "Павутинка"
- вправа "Новела Акутагави "Павутинка"
- вправа "Рюноске Акутагава. Сюжет новели"
- вправа "Перший мільйон. "Павутинка"
- вправа "Автор і назва твору"
- вправа "Встанови відповідність. Жанр - назва твору"
8 клас
- Священні книги людства Пазл
- Священні книги людства Класифікація
- Священні книги людства Вікторина
- Священні книги людства Знайти слова
- "Веди": Вікторина Скачки
- вправа "Античність"
- вправа "Література Античності"
- вправа "Гомер."Іліада"
- вправа "Заповни пропуски. Поема "Іліада"
- вправа "Відеопитання за поемою "Іліада"
- вправа "Заповни пропуски. Поема "Іліада"
- вправа "Послідовність подій у поемі "Іліада"
- вправа "Тести за поемою "Іліада"
- вправа "Розподіли риси характеру. "Ахілл і Гектор"
- вправа "Вибери правильну відповідь. Історична основа "Іліади"
- комплекс вправ "Творчість Гомера"
- вправа "Автор та назва твору"
- вправа "Хронологічна послідовність "Пісні про Роланда"
- вправа "Заповни пропуски в поезії "Лі Бо"
- вправа "Жанри і твори"
- вправа "Зарубіжна література. Середньовіччя"
- комплекс вправ "Зарубіжна література. 8 клас. І семестр"
- вправа "Вкажіть правильну відповідь. "Відродження"
- вправа "Данте Аліг'єрі"
- вправа "Данте Аліг'єрі. Сонет 11"
- вправа "Франческо Петрарка"
- вправа "Життя Вільяма Шекспіра"
- вправа "Драма "Ромео і Джульєтта"
- вправа "Кросворд."Ромео і Джульєтта"
- вправа "Ромео і Джульєтта". Послідовність подій
- вправа "Знайди пару" за трагедією "Ромео і Джульєтта"
- вправа "Відповідності. Характеристика героїв "Ромео і Джульєтта"
- вправа "Родини Монтеккі й Капулетті"
- вправа "Пазл. Герої трагедії "Ромео і Джульєтта"
- вправа "Впорядкування. Події трагедії "Ромео і Джульєтта"
- вправа "Вгадай слово. "Ромео і Джульєтта"
- вправа "Розташуй кадри фільму "Ромео і Джульєтта" в правильній послідовності"
- вправа "Доповни текст. "Сервантес. "Дон КІхот"
- вправа "Мольєр. Життєвий шлях"
- вправа "Мольєр"
- вправа "Пари персонажів п'єси "Міщанин-шляхтич"
- вправа "Образи п'єси "Міщанин-шляхтич"
- вправа "Перший мільйон" за комедією "Міщанин-шляхтич"
- вправа "Послідовність подій в п'єсі "Міщанин-шляхтич"
- вправа "Засоби комічного в п'єсі "Міщанин-шляхтич"
- комплекс вправ за творчістю Мольєра
- вправа "Літературні перегони" за казкою "Маленький принц"
- вправа "Автор і назва твору" (підсумовуємо вивчене)
- вправа "Для якого переіоду це характерно?"
- вправа "Літературна вікторина"
- вправа "Втанови відповідність. Автор - назва твору"
- вправа на повторення вивченого "Чи знаєш ти, хто це?"
- колекція вправ на повторення
9 клас
- вправа "Просвітництво як літературна епоха"
- вправа "Заповни пропуски. Просвітництво як історико-літературна доба"
- вправа "Історичні умови та ідеї Просвітництва"
- вправа "Й.В.Гете. Балада "Вільшаний король"
- вправа "Й.В.Гете. Поезія"
- вправа "Цікаві факти про Байрона"
- вправа "Байрон. Життя і творчість"
- вправа "О.С.Пушкін"
- вправа "Поезія О.С.Пушкіна"
- вправа "Встанови відповідність. Цитата -герой роману "Євгеній Онєгін"
- вправа "З'єднай події та дати "Життя Оноре де Бальзака"
- вправа "Перегони" за сюжетом повісті "Гобсек"
- вправа "Послідовність подій у повісті Гобсек"
- вправа "План подій. Повість "Гобсек"
- вправа "Зіставлення образів Фанні Мальво й Анастазі де Ресто"
- вправа "Теорія літератури"
- вправа "Гоголь та Україна"
- вправа "Перший мільйон. Життя і творчість Гоголя"
- вправа Переглянь відео і дай відповідь на питання. М.Гоголь
- вправа "Віднови сюжет драми "Ляльковий дім"
- вправа "Духовне зростання Елайзи Дулітл"
- вправа "Встанови відповідність "Упізнай письменника"
- вправа "Теорія літератури. Композиція твору"
- вправа "Роди і жанри літератури"
10-11 клас
- вправа "Життя Фредеріка Стендаля"
- вправа "Біографія Стендаля"
- вправа "Послідовність подій у романі "Червоне і чорне"
- вправа "Композиційні особливості роману "Червоне і чорне"
- вправа "Порівняльна таблиця. (Жульєн Сорель, Родіон Раскольников)"
- вправа "Скачки "Ф.М.Достоєвський"
- вправа "Перший мільйон. "Злочин і кара"
- вправа "Вікторина" за романом "Злочин і кара"
- вправа "Вікторина (вибери правильну відповідь). Ф.М.Достоєвський"
- вправа "Вибери правильну відповідь. "Анна Кареніна"
- вправа "Перший мільйон. "Оскар Уайльд"
- вправа "Встанови відповдність "Життя Чарльза Діккенса"
- вправа "Знайди пару. Автор - герой твору"
- вправа "Пазли "Література реалізму"
- вправа "Вгадай автора"
- вправа "Біографія Шарля Бодлера"
- вправа "Знайдіть пари до символів у вірші "Альбатрос"
- вправа "Вікторина за творчістю Поля Верлена"
- вправа "Віднови послідовність подій у житті Поля Верлена"
- вправа "Лірика Поля Верлена та Артюра Рембо"
- вправа "Кросворд. Новаторські зрушення в поезії"
- вправа "Перший мільйон. Упізнай поета за цитатою"
- вправа "Пазл. Біографія Франца Кафки"
- вправа "Вибери правильну відповідь. "Перевтілення"
- вправа "Срібна доба. Поет- твір"
- вправа "Поезія Срібної Доби в обличчях"
- вправа "Поети Срібної Доби"
- вправа "Знайди поета"
- вправа "Скачки за творчістю О.Блока"
- вправа "Розподіли у групи. За творчістю О.Блока"
- вправа "Скачки. Творчисть Б.Пастернака"
- вправа "Пазл. Творчість Маяковського"
- вправа "Розподіли цитати. Творчість Маяковського"
- вправа "Розподіли на групи. За творчістю А.Ахматової"
- вправа "Перший мільйон. Творчість Ахматової"
- вправа "Ознаки модернізму в поезії Срібної Доби"
- вправа "Символізм. Акмеїзм.Футуризм"
- вправа "Скотоферма". Допиши відповідь"
- вправа "Дж.Орвел. Герої повісті "Скотоферма"
- вправа "Старий і море". Робота з текстом"
- вправа "Вибери правильну відповідь. "Старий і море"
- вправа "Відеопитання за повістю "Старий і море"
- вправа "Порівняльна характеристика Сореля та Раскольнікова"
- вправа "Перший мільйон". "Милорад Павич"
- вправа "Перший мільйон. Томас Еліот"
- вправа "Знайди пару. "Кораліна"
- вправа "Напрями літератури"
- вправа "Числова пряма. Напрями в літературі"
- вправа "Розподіли твори "Роди літератури"
- вправа "Знайди пару. "Літературні герої"
- вправа "Знайди пару. "Автор-назва твору"
- вправа "Знайди пару. За вивченими творами"
Літературні епохи
АНТИЧНІСТЬ
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
ВІДРОДЖЕННЯ
КЛАСИЦИЗМ
БАРОККО
ПРОСВІТНИЦТВО
РОМАНТИЗМ
Кожен із цих родів представляється жанрами.
Епос: оповідання, новела, повість, роман, памфлет, фейлетон тощо.
Драма: комедія, трагедія, трагікомедія, містерія, драма-феєрія, водевіль, інтермедія тощо.
Лірика: гімн, думка, сонет, ода, вірш тощо.
Названі жанри – це тільки частина жанрової системи кожного літературного роду.
Тепер пригадаємо стилі, течії, напрями, що ми розглядали курсом української
літератури в їх історичній послідовності.
Фольклор – сукупність творчої діяльності народу.
Жанри фольклору: історичні пісні, жартівливі пісні, народні думи, народні балади,
суспільно-побутові пісні, родинно-побутові пісні та багато жанрів календарно-обрядових пісень.
Автора визначити неможливо, бо це усна народна творчість.
Давня література – частина української літератури від найдавніших часів до кінця
ХІІІ століття.
Жанри: літопис, слово.
Твори, що представляють цю добу – «Слово про похід Ігорів», «Літопис руський».
Доба бароко – це стиль 16-18 століття, за якого реалістичні описи часто поєднувалися
з їх алегоричними зображенням.
Риси стилю: складна форма, античні ідеали краси, символи, релігійне забарвлення,
метафори, насиченість риторичними фігурами, поєднання різнорідних елементів.
Автор, що представляє бароко в українській літературі, – Григорій Сковорода.
Бурлеск – вид комічної пародійної літератури, у якій акцентовано на невідповідності
між змістом та формою, темою та мовними засобами. Наприклад, йдеться про героїчне, а
мовиться про нього грубо.
Травестія – різновид жартівливої бурлескної поезії, коли твір з серйозним чи героїчним
змістом переробляється в твір комічного характеру.
Автор, що представляє бурлескно-травестійний стиль – Іван Котляревський, твір «Енеїда».
Сентименталізм – напрям другої половини ХІХ століття, якому властиве звернення до
почуттів і переживань простих людей, до їхнього внутрішнього світу.
Ознаки: інтерес до почуттів простої людини, її побуту, звичаїв, підкреслення моральної
вищості простих людей, співчутливий тон розповіді, герої ідеалізовані, низка нездоланних
перешкод на шляху закоханих, фатальність, значна увага до описів природи.
Представник – Квітка-Основ’яненко та його повість «Маруся».
Романтизм – у європейській літературі виник у 18-19 столітті. Мета: стерти межу між
життям і мистецтвом.
Риси: бажання досягти ідеалу, гармонії, єдності, туга за мрією, тяжіння до загадкового,
містичного, магічно, експресивність та пристрасть, іронія і гротеск, увага до внутрішнього
життя особистості, поетизація почуттів і утопія краси, гуманізм, посилення інтересу до
національного, історизм в творах, осмислення природи.
Автори: Тарас Шевченко, Пантелеймон Куліш.
Реалізм – стиль і напрям, в основі якого є правдиве і об’єктивне відображення дійсності.
Риси: конкретно-історичне всебічне зображення подій і характерів у типових
обставинах при правдивості деталей, раціоналізм, типізація, конфліктність, взаємини людини
і суспільства, перевага епічних прозових жанрів і послаблення ліричного струменю мистецтва.
Автори: Т. Шевченко, П. Куліш, І. Нечуй-Левицький, П. Мирний, І. Франко.
Модернізм – напрями та стилі, що з’явилися на противагу класичному мистецтву
19 століття. Модерністи хотіли сягнути в духовну сутність речей. Зосереджувалися на
індивідуалізмі, внутрішньому світі людині, на його позасвідомому.
Роди, жанри, стилі та течії
Риси: естетизм, ліризм, мислення символами.
Напрямки модернізму численні.
Символізм – базується на активному само перетворенні внутрішнього на зовнішнє та
їх синтезі. Йдеться про сутність, не пізнану за допомогою раціоналістичних засобів, а лише
доступну інтуїції. Розкривається в текстах через натяк, осяяння, музику і поезію. Символісти
намагалися подолати натуралізм і побутовізм, заглиблювалися в таємничі першоджерела
життя, що недоступні логіці. Звідси асоціативність значень слів образів, які письменники
постійно перетворювали на символи.
Автори: О. Кобилянська, М. Вороний, О. Олесь. Усі поети та письменники початку ХХ
століття зазнали впливу символізму.
Неоромантизм – напрям, що досліджує внутрішній світ людини, намагається
подолати протистояння ідеалу і дійсності, зробити сподіване дійсним, змальовує яскраву
індивідуальність, а не масу. Автор: Леся Українка.
Імпресіонізм – основне завдання: ушляхетнення, витончене відтворення особистісних
вражень та спостережень, мінливих миттєвих відчуттів та переживань в даний момент через
призму суб’єктивного сприйняття. Автори: М. Хвильовий, М. Коцюбинський, П. Тичина.
Експресіонізм – відображає загострене суб’єктивне світобачення через гіпертрофоване авторське Я. Автор: В. Стефаник.
Неокласики – товариство вільних митців, що тяжіли до високої культури мислення та
поетичного мовлення. Захоплювалися античної літературою, послуговувалися класичними
темами та жанрами. Автори: М. Рильський, М. Зеров
Немає коментарів:
Дописати коментар